perjantai 12. maaliskuuta 2004

Joskus minua hämmästyttää miten kummallisia asioita minulle voi tapahtua, sillä en ole luonteeltani koheltaja. Olen yleensä hyvinkin hillitty ja harkitsen asioita ennen kuin teen.

Minut oli kutsuttu melkoisen muodolliseen tilaisuuteen, jossa oli tarkka pukeutumisetiketti. Minua jännitti. Olin siellä ensimmäistä kertaa, enkä tuntenutkaan juuri ketään. Päälleni olin laittanut sen pitkän tyylikkään mustan hameeni, jossa oli takana kaksi halkiota. Hame oli ostettu jo kauan sitten, mutta sen käyttämiseen ei ennen ollut tarjoutunut tilaisuutta. En yleensä edes käytä hameita, sillä viihdyn huomattavasti paremmin housuissa, mutta tässä tilaisuudessa housuasua ei voinut ajatellakaan.

Juuri ennen tilaisuuden alkua päätin käväistä vielä äkkiä naistenhuoneessa. Vielä oli pari minuuttia aikaa ja olin juonut sinä päivänä aika paljon vettä, joka nyt pyrki ulos. Menin vessaan, nostin hameen kainaloihin ja istuin. Jokin tuntui kummalta.

Niin, se hameen takakappale, jossa oli ne KAKSI halkiota, muodosti roiskeläpän tyyppisen noin 25 cm leveän kaistaleen taakse. Kaistaleen, joka oli nyt vessanpytyssä. Hilasin kankaanpalan ylös ja tarkistin vahingot: toinen kulma hieman kostea. No, onneksi mustassa kankaassa ei kosteus näy. Mitään ei ollut tehtävissä, käsienkuivaajaa ei näkynyt mailla halmeilla (sen ainoan kerran kun kyseisestä kapistuksesta olisi ollut jotain hyötyä). Luojan kiitos vessa oli hyvin siivottu, joten hame ei haissut kummalta.

Tilaisuus alkoi, eikä minua enää yhtään jännittänyt, sillä mitä muka olisi voinut sattua vielä nolompaa?

Ei kommentteja: