lauantai 29. syyskuuta 2012

Hortoilin tässä eräänä päivänä Stockmannin kattausosastolla kuluttamassa aikaa ja ihmettelin valtavaa määrää varauksessa olevia samannäköisiä Muumimukeja. Osaston puhelin soi taukoamatta ja jokaisella soittajalla näytti olevan asianaan uusi Muumimukivaraus. Uteliaisuuteni heräsi. Mukeja oli näyttävä esillepano ja menin tutkimaan mikä niissä oli niin ihmeellistä. Muki ei mielestäni ollut erityisen kaunis - valkoinen muki, jossa oli vaaleanpunaista, vaaleansinistä ja mustaa. Kyltistä minulle selvisi, että kyseessä oli Stockmannin 150 v juhlavuoden erikoismuki.

Mukien luona oli myös kaksi noin 18-vuotiasta tyttöä, joista toinen päätti soittaa jollekulle.

Moi, mä olen Stockalla...
[lause katkeaa kesken ja tulee pitkähkö tauko]

Aha. Niin, mä olen täällä Stockalla...
[lause katkeaa taas kesken ja seuraa pitkä tauko]

Niin. Aha. Me ollaan Stockalla Pian kanssa ja...
[lause katkeaa taas kesken ja seuraa vielä pidempi tauko]

Jaa. Siis me ollaan Stockalla ja täällä....
[lause katkeaa kesken ja seuraa taas tauko]

MÄ OLEN STOCKALLA JA TÄÄLLÄ ON NYT NIITÄ V***N MUUMIMUKEJA!
[tällä yrittämällä tyttö saa huomion itselleen ja puhelun vastaanottajan vihdoin kuuntelemaan itseään]

Niin, ajattelin, että voisin ostaa sinulle sen täältä nyt niin saat sen varmasti ja pääset siitä stressistäsi...




1 kommentti:

Maria kirjoitti...

Pahoittelen, mutten voinut vastustaa kiusausta. Jouduin antamaan blogillesi tunnustuksen, koska se yksinkertaisesti on paras blogi johon olen törmännyt.

Tunnustuksen löydät osoitteesta http://cagetiger.blogspot.fi/2012/10/sain-jo-jokin-aika-sitten-tunnustuksen.html