keskiviikko 5. lokakuuta 2005

Putkiremontti lähestyy huimaavaa vauhtia ja viimeiset kahdeksan päivää olen pussittanut tavaroita. Pelkään, että tämä pakkaus- ja suojausvaihde voi jäädä päälle. Näen jo itseni kulkemassa kaupoissa tai ystävien luona mukanani muovipusseja ja teippiä, pakkaamassa kaikki käsiini osuvat kirjat ja tekstiilit kahteen muovipussiin ja teippaamassa pussit tiukasti kiinni.

Olen myös toiminut kuluttaja-aktivistina. Kävin kaupassa, joka mainosti suuresti ja näkyvästi tarjoustuotetta, joka sitten kohtaamani myyjän mukaan ei ollut ollenkaan tarjouksessa ja jota ei itse asiassa ollut edes valikoimissa. Jouduin ostamaan normaalihintaisen ja tietysti kalliimman, etenkin kun uskoin myyjää ja luulin lukeneeni tarjouksen väärin. Kotona luin mainoksen uudelleen ja totesin myyjän olleen väärässä. Minua nyppi todella. Tein kauppaan kirjallisen reklamaation netin kautta ja odotin viikon vastausta. Kun sitä ei kuulunut, soitin kauppaketjun asiakaspalveluun ja olin närkästynyt. Oletin, että asia tahdottiin jättää käsittelemättä ja toivottiin, että aika tekisi tehtävänsä. Ei, ei ja ei. Minulla oli nyt missio (ja liikaa aikaa kaikesta pussittamisesta huolimatta?). Kaupasta soitettiin minulle tänään. Soittaja pahoitteli tapahtunutta (kyseessä oli puute myyjän perehdytyksessä) ja viivettä asian käsittelyssä (katkos tiedonkulussa). Haen perjantaina kaupasta reilun hyvityslahjan, sillä "jokainen asiakas on heille tärkeä". Nyt minulla on hyvä mieli ja voin jatkossakin asioida kaupassa viikoittain, kuten ennenkin.

Ei kommentteja: